Halloweendags

Jaha, så har man pysslat hela dagen. Karvat pumpa, spridit spindelnät över hela huset, blåst upp Halloweenballonger, försökt göra små söta mumiekakor.
Det blev såhär i min version, som vanligt betydligt krokigare och kladdigare än jag tänkt mig, men förhoppningsvis goda ändå. Fatet delar de med marsipanpumpor (röd karamellfärg, som vägrar göra marsipanen annat än grisrosa, blev ändå hyfsat pumpatonat ihop med gul karamellfärg) och spökmarshmallows. Ögonen i form av smält choklad trixades dit med en tandpetare. Japps, det blev kladdigt det med.

Kakfat i Halloweentid

Även små oskyldiga clementiner kan dras med i Halloweenstämningen.

Jag befinner mig i ett parallellt universum av Halloweenpyssel. Trots detta var jag såklart helt oförberedd på att det faktiskt var just den 31 oktober idag, den stora Bus eller Godis dagen. Vi blev hemsökta mitt i mysmiddagen av alla kvarterets ungar och skickade illa kvickt ut våra egna att sno åt sig sin beskärda del av godisskatten. En liten pirat och ett hiskligt spöke skuttade lyckliga iväg i skymningen, diskret skuggade av sin far. Jag visste precis var de befann sig, ty jag hörde klart och tydligt Lillens triumferande rop inför varje dörrknackning ett kvarter bort. Hans glädje smittar. Man går runt och ler fånigt en stund efter att han dragit fram.

Om vardagsmos

Beteende- och samhällsvetare med författarambitioner. Mamma till två barn och (hittills) en bok: "Bland rymdraketer och navelludd - en vardagshjältes betraktelser"
Detta inlägg publicerades i Aktiviteter och pyssel, Familjeliv 2012 och märktes , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Halloweendags

  1. Pingback: Halloweenpyssel | vardagsmos

Lämna en kommentar