Sommarjobb och författardebut

Vi har kört full fart sommarväxel ett par veckor nu, jag och barnen. Vi köpte sommarkort på det lokala friluftsbadet och har varit där nära nog varje dag. Lillen går i simskola och Storebror simmar motionssim med mig under tiden. Han orkar 200 meter om dagen numer. Jag orkar lite till. Sedan leker vi lite, för att det är kul. Kast-med-litet-barn, badbollsvolley, balansera på mammas axlar, surfa på luftmadrasser, sånt som gör livet värt att leva.

Efter allt badande är jag trött. Barnen med. Då håller vi siesta. I dessa stillsamma timmar har min bok tagit form.

Jajamensan gott folk! Den stora stunden har kommit och en barndomsdröm besannats:

Jag har skrivit en bok!
Bland rymdraketer och navelludd – en vardagshjältes betraktelser
Den har nu tryckts, släppts till försäljning och jag har ett pinfärskt exemplar i min hand!

11794236_971899802832730_9020429484823173451_o

Jag med bok

Boken är en kåserisamling om familjelivet, den nakna och osminkade versionen. Om livet och kärleken mitt i röran, helt enkelt. Den bygger på en del av mina tidiga blogginlägg (se Familjeliv under 2010 och framåt, då från tiden barnen var mindre och bloggen mer av en blogg), med en hel del bonusmaterial.

Det handlar om oss, ganska vanliga småföräldrar. Om vardagsdramatik, höga ambitioner och platta fall.

Tanken är att alldeles vanliga föräldrar ska kunna läsa och känna igen sig, skratta åt våra misstag och kanske, liksom vi, glädjas åt sandslotten vi skapar åt oss.
Jag tror att ni kommer att älska den!

Vill du läsa mer, titta närmare på den eller rentav beställa den går det att göra billigast och enklast direkt från mig: vardagsmos@gmail.com 

Oj, vad spännande detta är!

Nu går även maken på semester och har storslagna planer på att bygga sig en båt. Jag har storslagna planer på att inte göra mycket alls. Vi får se hur det blir.
Vi gick ut starkt med en barnledig kväll, en flaska vin, hysteriskt okynnessnaskande och dagen därpå en mils marsch för att komma i form igen. Funkar det inte så?

Om vardagsmos

Beteende- och samhällsvetare med författarambitioner. Mamma till två barn och (hittills) en bok: "Bland rymdraketer och navelludd - en vardagshjältes betraktelser"
Det här inlägget postades i Familjeliv, Familjeliv 2015 och framåt, Författeri och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sommarjobb och författardebut

  1. Måns Sjöberg skriver:

    Hej! Jag hittade hit via Lokaltidningen. Det ska bli kul att läsa din blogg och så småningom din bok. /Måns

  2. Ping: Bokdebut och PResentation | vardagsmos

Kommentera

