Vardagsstök

Soundtracket till mitt liv numera:

”Jag är röda ninjan – Haiaaa!!”, ”Åh nej, bomber och granater!”,”Yeah!”, ”Uff, uff”, ”Här har du!” osv osv. Rösterna är nog så glada och livade trots att det uppenbarligen råder fullt krig.

Man jagar varandra över soffor och bord, under andra bord, och en eller annan matta med. Emellanåt snor man in sig i gardinerna. Man studsar på hoppbollar, medan den ömma brodern kastar kuddar som bomber efter en. Vi har som väl är anpassat inredningen för ett robust vardagsliv, ingenting av glas eller porslin finns inom räckhåll. Istället pryds hemmet av utströsslade filtar, kuddar och små ninjagotillbehör.

Ständiga fäktningsmatcher, jakter eller kuddkrig. Allt pågår bakom min rygg där jag står och diskar med en lätt lobotomerad känsla. Hade det varit en tecknad film hade man sett ett rökmoln bakom mig, med en och annan stjärna eller dödskalle som illustrerar händelseförloppen. Själv hade jag sett ut som en apatisk, lätt fetlagd piga med huvudklut.

(Fast skenet bedrar – vi gick ut och hade snöbollskrig strax efteråt!)

/Mor till två söner

Om vardagsmos

Beteende- och samhällsvetare med författarambitioner. Mamma till två barn och (hittills) en bok: "Bland rymdraketer och navelludd - en vardagshjältes betraktelser"
Det här inlägget postades i Familjeliv 2013 och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

